torsdag 13. desember 2012

Ukas ditt og datt

Så er det allerede torsdag, noe som betyr at vi er over halvveis i uka, noe som betyr at det veldig snart er helg. Som tida flyr hele tiden. Og det tar jeg som et tegn på at jeg har det bra :)

Har hatt mange fine opplevelser sammen med meg selv og andre denne uka, og tenkte jeg skulle dele noen "Winter-what-to-do-tips.

Ukas aktivitet: Snølyktbygging 

På tirsdag ble jeg invitert med på snølyktbygging sammen med Kjersti, Jannicke og Ante. Jeg har ikke bygd snølykter siden jeg var lita, og hadde glemt hvor gøy det var. Jannicke var helt proff, og lagde iskatedral :) Foto: Ante. 

Ukas mat: Lutefisk (eller ludefisk om en skal si det på Grimstadmåden)


Venner er den familien man velger, og i tillegg til å ha en fantastisk familie hjemme i Trøndelag, har jeg også en fantastisk familie i Grimstad. På tirsdag ble jeg invitert på lutefiskmiddag hos mamman til Kjersti. Jeg er så heldig! Mange tror de ikke liker lutefisk, og er redd for å smake. Jeg sier: Smak det! 

Ukas film: Hobbiten

I går ble det hobbiten på kino. Filmen anbefales hvis du liker Ringenes Herre-triologien. Jeg synes den var bra. Varer i nesten 3 timer, så husk nok godis. 




Ukas TV-serie: Gossip Girl


Denne serien er nyoppdaget for meg. 

Etter vi kjøpte Netflix, har det åpnet seg opp en ny verden for kalde vintermorgener og kvelder. Serien er akkurat passe underholdende, og jeg elsker at handlingen er lagt til New York :) 


Ukas låt 1: Den femte statsmakt, Black Debbath

Ah, gode gamle Black Debbath. Jeg elsker ironien, humoren og sjangeren. Denne sangen har vært på øret mitt på jobb i dag (som mange andre dager i årene som har gått). Og hvis noen er glad i BD, glad i å skrive og på jakt etter en litt anderledes jobb, sjekk denne jobbannonsen fra Black Debbath. (Oppdaget av min bedre halvdel.) 

Ukas låt 2: Gje Dæ Ly, Kari Bremnes

Som et bevis på at min musikksmak er over gjennomsnittet variert: Kari Bremnes. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Kari Bremnes er så mye mer enn et ord på Harald Eias lepper. Hun er en fantastisk artist, med de vakreste tekstene jeg vet om. Denne låten er perfekt når det er 14 minus utafor døra! 


Håper dere alle har ei fin uke! Nå er det snart juleferie :) Jeg har min siste dag på jobb i mårra, og på søndag setter jeg kursen mot min deilige verdens navle: Værdal'n. Glede mæ vanvittig my te julekos med mine fine! 


Hadde lidt! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar