lørdag 29. september 2012

Realt i ruskevær

Høsten er her, og i Grimstad har vi hatt skikkelig ruskevær den siste uken. Det betyr ikke at vi ikke kan kose oss. Så langt har høsten bydd på mange koselige stunder. Etter en litt slapp sensommer, har jeg på følelsen at denne høsten kommer til å bli veldig bra. Her er noen glimt fra tida som har gått.

En torsdagskveld bød på fransk aften i Solhøgda 10 med tre fine jenter. Oppskriften på middelhavsforrett fant jeg på en av mine favorittblogger: ChokoLanas matblogg.


Til hovedrett ingen ringere enn denne gamle franske traveren: Coc au vin! Den trenger et par timer i gryta, men fy søren så god den blir :) Jeg brukte kylling, da hane er noe tricky å få tak i. Oppskriften lånte jeg av Led oss inn i fristelse, og ga den min personlige vri. Kjekt å kunne hente urter i min egen norske urtehage ;)


Så fikk vi besøk av tre fininga fra Verdaln, og kosa oss heile helga :) Det er så godt å få besøk hjemmefra! Grimstad viste seg heldigvis fra en litt bedre side værmessig den helga. Vi rusla i byen, var på Høstmarked på Dømemsmoen, og kosa oss med mye god mat og godis hjemme. Stas!


 Overraskelser slutter aldri å være gøy. Vi overraska en tøff kar i sydvest på 30-årsdagen hans. Tapas, ballonger og konsert på Apotekergården med masse fine folk. Foto: Mortify



Hollywood-kyss i parken på Dømmesmoen. Et av Grimstads fineste steder, spesielt på høsten. Foto: Lady Bye :)


Om ikke lenge reiser vi på tur til Bilbao i Spania. Hola! Gleder meg. Bildet er fra forrige tur, København mai 2012.


Håper alle har en fin høst, med eller uten ruskevær. Vi er heldige som har årstider i Norge!
De kommer med kos, og av og til med sår hals. Så nå skal jeg koke en kopp te med honning (det hjelper mot alt!) og slappe av på sofaen resten av kveden. Jeg skulle egentlig ut og riste på rompa, men man kan ikke få med seg alt her i verden. Jeg er priviligert som får oppleve så mye som jeg gjør. Og mens DJ Freesoul snurrer plater, bevilger jeg meg selv litt Theresetid.

Apropos ruskevær, hør Tazte Priv episoden om ruskevær ;) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar