mandag 5. september 2011

Mitt nye favorittspill er...

...scrabble!
I går kveld ble jeg knust i scrabble. Jeg tapte med over 100 poeng. Det var gøy.
Mens min sterke motspiller briljerte med ord som "kubenet", "spelt" og pigge", var jeg stort sett på level 0 med ordene "si", "bua" osv. (Det skal sies at jeg var én bokstav unna å klare "giftekniv". Ha!)
Scrabble er mitt nye favorittsspill. Det er spillet du tåler å tape i, rett og slett fordi du får blod på tann og sverger at en gang skal du få 300 poeng.


Scrabble er en fiffig bokstavlek i brettspillform. Spillet ble oppfunnet av arkitekten Arthur Mosher Butts i 1938.


Det arrangeres turneringer og internasjonale mesterskap i scrabble. I 2008 ble det for første gang arrangert NM i Scrabble. Norsk Scrabbleforbund ble stiftet i 2010.







Anbefales! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar