onsdag 21. september 2011

Tunfisk i suppe?

Kan man lage suppe av tunfisk? Tanken gjorde meg skeptisk da jeg tråla verdensveven etter en ny lavkarbo suppeoppskrift i dag og fant denne: Karri- og tunfisksuppe. Jeg ble nysgjerrig nok til å prøve, og folkens, det går ann. Det går faktisk i aller høyeste grad ann! Og jeg anbefaler denne oppskriften på det sterkeste:

1. 1 løk, noen champignonger, jalapenos og augbergine kuttes og stekes i smør og karri.

2. Tilsett 3 dl fløte, 3 dl kokosmelk, en halv boks seterrømme, 2 dl buljong og 2 bokser tunfisk og la det koke i 10-15 minutter. Smak til med karri, salt og pepper. Litt revet jarlsberg eller parmesan gjør den ekstra lille susen.

3. Serveres med en dæsj rømme på toppen.

4. Jeg garanterer at det smaker godt! Vælbekomme :)



Psst. Jeg tror DJ Freesoul likte den også :)

2 kommentarer:

  1. Lavkarbo?! Nå blir jeg litt skuffa. Hva hadde Anne L sagt? :P

    SvarSlett
  2. hehe..Måtte prøve noe nytt.Fikk det ikke helt til med Anne L-metoden lenger. Fornøyd så langt :)

    SvarSlett