onsdag 25. januar 2012

Vinter i Grimstad - what to do?

Og der kom vinteren til Grimstad etter noe en kanskje kan kalle en laaaang høst (eller har det bare vært en typisk sørlandsvinter?) Nå har i allefall snøen lagt seg i gater, på hustak og biler, og jeg har tatt fram den deilige varme strikkavinterhalsen min - den jeg har fått av verdens beste Julie Marlen.

Grimstad oppfattes blant mange som en typisk sommerby, en sørlandsperle med sommer- og skjærgårdsliv. Byen byr imidlertid også på mange koselige vinteraktiviteter. Jeg gleder meg til- og anbefaler disse:

* 27.januar inviterer Apotekergaarden til gratiskonsert med Grimstadbandet Sixsound.

* 18.februar er det duket for Grimstad skifestival. Absolutt verdt å få med seg!

* På kinolerretet ruller filmen My week with Marilyn denne uka. Vi tok turen i går, og angrer ikke. Historien er fin, og filmen gir et ærlig portrett av en av historiens aller største verdensstjerner: Marilyn Monroe. Se traileren her.

* På Café Galleri er det fyr i peisen hver dag fra kl.17.00. Hva er vel lunere enn å slå seg ned der sammen med gode venner og en Irish Coffee?

* Skiløypene i lysløypa på Dømmesmoen er kjørt opp. Sentrumsært og godt for kropp og sjel.

* Liker du ikke å gå på ski? Svett deg i varmen på Spenst. Min favorittime er Intervallspinning på mandager kl.18.30.

* Se en serie! Vintertid er tid for sofakos. Etter å ha pløyet meg gjennom Sex and the City og The Tudors, er det nå The Wire som ligger i dvd-spilleren (igjen ;)


Og husk at mange opplevelser blir bedre hvis du opplever de sammen med andre :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar