søndag 18. september 2011

Historien om ei fenomenal helg

Helg er i utgangspunktet bra. Men best liker jeg de helgene som er både behagelige og innholdsrike uten at det innebærer noen form for stress. Dette har vært ei slik helg.

Jeg tjuvstarta helga på torsdag med fiskesuppe som overtidsmat på Smag og Behag. Den må jeg bare få anbefale på det absolutt varmeste! 


På fredag på jobb hadde jeg en 4.klasse på omvisning på sjøfartsmuseet. 4.klassinger er min yndlingsmålgruppe. De er nysgjerrige og stiller alle slags spørsmål hele tiden. Jeg ble både glad og lykkelig da en av guttene i klassen rakte opp handa og utropte at "det gøyeste jeg vet er å lære om historie!" Kanksje en fremtidig museumsmedarbeider der? ;)


Etter endt arbeidsdag fredag, ble jeg hentet av den funky kjæresten min i en klassisk MG :)




Fredag kveld tilbrakte jeg hos Kirsti med gode venninner og god, hjemmelaget sushi:


Alle ingredienser til sushi kan man kjøpe på Meny. Der har de også førsteklasses råvarer:




Sushi er sunt, godt og enkelt! 3 ting på én gang rett og slett! :)




Motorhead er et av mine favorittband. Til bursdagen min fikk jeg Motorhead-vin av kjæresten. Ettersom jeg hadde på følelsen at denne helga kom til å bli ekstra bra, ble den høytidelig åpnet denne fredagskvelden. 


Etter mye latter, fortært suhi og mange vinglass i magen, ble det bytur til Café Galleri. En kjempefin kveld! 

På lørdagen sov vi lenge. Etter hvert ble det en impulsiv tur til Reddal på loppis sammen med hoppende glade venner.




Jeg fant 16 bind av Fogtdals matleksikon. Dette er en leksikonserie fra 1980-tallet som jeg synes er veldig festlig. Jeg drømmer om å en gang ha et kjøkken som er proppfullt av alle slags kokebøker. Nå er samlingen bittelitt større :)



På vei hjem stoppet vi ved Fjære kirke og besøkte monumentet Terje Vigens grav. Litt sightseeing må man unne seg :)


Lørdag kveld ble jeg invitert på midag hos ei venninne. Hun disket opp med en kjempegod lavkarbograteng. Mmm :) Vi spiste, skravvla og hadde en koselig kveld :)


I dag har jeg vært på jobb. Vi har arrangert høstmarked på Norsk Hagebruksmuseum på Dømmesmoen. Regnet har virkelig hølja ned i hele dag, men all respekt til Grimstadfolket som trossa været og møtte opp!

Kjæresten er på jobb, og jeg hjemme alene - klar for å avslutte helga med et par episoder av Home and Away på youtube. Fordi jeg fortjener det! Jeg har blitt skikkelig forkjøla, men satser på å være frisk til i mårrå. Må helst ha så mye energi som mulig når en skal være sammen med 30 hormonelle 10.klassinger en hel dag...
Dette har vært ei kjempefin helg, og det er viktig å glede seg over slike helger :) Jeg har fått prata på telefonen med mamman min og to av mine aller beste venninner. Det setter man også så umåtelig stor pris på når man bor langt unna. Glad i dere :)

Ønsker alle en avslappende søndagskveld.
Morten fortsetter foresten antiblogginga. Følg med her!




2 kommentarer:

  1. For ei fin helg og kul kjæreste! Du fortjener begge deler ;) Og jeg har også vært i Fjære kirke. Mamma er obsessed med Terje Vigen...

    SvarSlett
  2. Ja, veldig fornøyd med både helga og kjæresten. ER hun? Da skal jeg sende et Terje Vigen-postkort hjem til dere på Frei til jul :) Send meg adressen på sms/face :) Gla i, klem

    SvarSlett