onsdag 5. oktober 2011

Superenkel middag

Dagens middagstips:

Ost- og skinkegrateng.

I går lagde jeg det som sannsynligvis er den mest lettvindte middagen jeg noen gang har lagd. Og jeg synes den er et godt eksempel på det vi alle har så sansen for, nemlig: enkelt, sunt og billig!  


Bland følgende ingredienser i en bolle:

200 g revet ost
300 g smårettskinke
3 egg
3 dl fløte
1 ss sennep
3 vårløk i ringer
1/2 paprika i biter
Litt salt
Litt pepper

Hell blandingen over i en ildfast form, strø parmesanost på toppen, og stek på 225 grader i 20 minutter. Vips: Middag! 


Så var det dette med bilde da...
Hvis middagen var enkel, var det værre å få tatt bilde av den. Det er bare å innse det; gratenger ser ikke like innbydende ut som andre delikatesser. Jeg prøvde flere vinkler og varianter, og konkluderte til slutt med at her får dere lage deres egne bilder, folkens. Det er jo fint å bruke kreatviteten i blant også ;)
Når det er sagt, har jeg og Morten en idé om å lage "Den ærlige kokeboken" en gang. "Kokeboken som ikke har retusjerte bilder i seg. For deg som setter pris på ærlig og herlig mat"..osv.

Ha en fortsatt fin onsdag, kjære venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar