mandag 19. mars 2012

Vern om foten!

Glem zumba, spinning og pilates! Bryn deg på en real 50-tallstrim: Vern om foten! 

Jeg har vært mye rundt på skolene i det siste. Gjennom jobb har vi framført forestillingen Slaget på Grimstad havn for alle 5.klassinger i Grimstad. På turné kan kan man lære ett og annet. I dag, på et lite toalett på Frivoll skole, mens jeg gjorde mitt fornødne, lærte jeg om 50-talls fottrim.

Vil du lære (og kanskje prøve?) Les videre!

"Øvelsene bør utføres mest mulig med naken fot, men hvis det f.eks under gymnastikktimene i skolene er vanskelig å få foretatt fotvask før timen begynner, kan øvelsene også gjøre god nytte selv om strømpene ikke er tatt av.

Husk ellers at føttene bør beveges inne i skoene mest mulig når man sitter hjemme, på kontoret, på trikken, i bussen eller hvor som helst. Og krum tærne kraftig så ofte som mulig inne i skoene. 

Ellers er det førsteklasses fotgymnastikk å gå barbeint på naturbunn når dette er mulig. Foten blir under den omstendighet nødt til å foreta alle de bevegelser som den opprinnelig var tiltenkt, samtidig som selve naturunderlaget vil gi den støtte som foten trenger.

Sitt aldri med benene over kors. Det hindrer blodomløpet."

Jeg legger ved et bilde av øvelse 1, så du kan starte i det små. Lykke til!

Ha en fin og selvrealiserende dag :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar