tirsdag 17. juli 2012

Flavours of India, Arendal

Liker du indisk mat? Hvis ja, les videre, og sørg for å komme deg til Flavours of India i Arendal.

Stedet er innbydende allerede på utsida. Det dufter himmelske krydderier og lækkerier.
Når du kommer inn, blir duften sterkere, og et kjempefint lokale åpenbarer seg. Indiske veggtepper, en hyggelig og imøtekommende betjening og en lun og dempet atmosfære.

Maten er det beste. 

For 200-250 kroner får du fargerik mat servert i søte små varmeskåler. Og jeg garanterer deg at du blir mett. Nanbrødene er gigantiske. Prøv nanbrød med ost og urter - en magefull i seg selv :)

Jeg spiser helst vegetarretter når jeg spiser indisk mat. Indernes vegetarianske kjøkken er så spennende, og paneer-osten er en av mine absolutte favoritter. Kormaretten med paneer, frukt, nøtter og grønnsaker (nr. 75 på menyen) smakte mer en mye, og anbefales på det varmeste. Jeg valgte en 3'er på sterkhetsskalaen, noe som passet min gane godt.

Sørlandets chilimester

I sommer kårer Flavours of India sørlandets chilimester. Tar du utfordringen, kan du vinne billetter for to til selveste India. 








2 kommentarer: